torsdag 28 juni 2012

1996

I dag har jag gått omkring i doften av sommaren 1996.

 Det är intressant hur starkt dofter sitter fast i en människa. Jag har idag gått omkring i ett hett Aten. Gråtit, eftersom mitt livs kärlek bestämt sig för att lämna mig. Jag har dansat och varit lycklig. 
  Alla dessa minnen, bara för att jag köpt en ny parfym...eller en gammal egentligen. En parfym jag inte har använt sedan 1996.

1996 

Jag var 26 år då

.Nu tycker jag att jag var ung, då tyckte jag att jag var gammal. Jag tyckte att livet var slut. Mannen som gjorde mig lycklig hade bestämt sig för att lämna mig. Jag hade blivit lämnad och kände panik över att jag skulle fylla 30 om fyra år.
 
Jag önskar nu att jag inte haft så bråttom. Jag önskar att jag vetat då vad jag vet nu.

 Att jag givit mig själv tid att vänta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar