tisdag 5 juni 2012

Verklighetsflykt

Det händer inget i mitt liv, jag vet vad jag vill göra men har ingen energi över till att göra det.
 Jag vill inte bli bitter men känner ibland att jag håller på att bli det.
 Eller, inte bitter, mer illusionslös
. Det blev inte så som jag hoppats men jag får leva med det.

Jag har haft lite kontakt med min vän igen.

 Vi har chattat någon stund då och då. Det gör mig så glad. Jag kan tänka på det och känna mig glad, varm. Vi chattar inte om något särskilt. Ibland om saker vi minns, ibland om saker som hänt och ibland bara allmänt strunt. Vi har alltid haft lätt att förstå varandra, alltid haft lätt att prata. Det är en stunds verklighetsflykt som jag känner att jag behöver. Ungefär som att läsa en bra bok eller se en bra film. Jag slipper fundera så mycket, slipper tänka på det jag verkligen borde.

Ibland känns det som om han är min livlina. Han är långt borta, på betryggande avstånd, men ändå kan jag nå honom. Han finns där, han tycker att det är värt något att chatta bort en lördagskväll i mitt sällskap.

Och det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar