tisdag 10 juli 2012

Smultron i regn

Så rullar sommaren på. Vi har varit i sommarlandet i snart tre veckor. Många dagar har vädret varit ok men lika många dagar har det regnat. Jag försöker komma fram till något, vill att det ska hända något som kan visa mig hur jag ska göra. Vill att det ska hända något! Vill att inget händer...
  Jag håller fast vid en dröm. Vid något jag varken vill eller kommer att få. Ändå är jag beroende. Blir så glad när jag pratat med honom. Blir så glad över ett litet "gilla" från honom på facebook.
Ändå vet jag ju att det aldrig blir vi. Det tog slut för 17 år sedan... Ändå känns det ibland som om det är han som gör så att jag orkar.
  Gick på promenad med mina barn idag, i regnet, vi hittade smultron.
 Så känns mitt liv; hällregn men ändå hittar jag smultron ibland.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar