onsdag 13 juni 2012

Mod

I bland läser jag självbiografiska böcker om människor som ändrat sina liv. Människor som faktiskt tagit klivet rakt ut i det okända och vunnit något nytt. Något okänt, men ouppnåligt för oss vanliga.
  Jag undrar vad som driver dem. Vad som ger dem styrkan och modet. Är det en medfödd egenskap eller är det något man kan välja, något jag kan välja?
  Kan jag också ändra mitt liv? Eller är jag en av dem som hela mitt liv önskar att jag hade modet, men inte har det, en av alla dem som gömmer sig bakom undanflykter för att slippa ta tag i det svåra.

  Om en vecka är vi i sommarlandet. En vecka. Det är ingen tid, men så oerhört långt bort när man längtar.

Kanske kommer jag att orka ändra det som inte är bra. Kanske är jag faktiskt en av dem som har modet. En av dem som kommer att kunna se tillbaka och säga, Jag gjorde det, jag valde mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar