torsdag 21 juni 2012

Årets ljusaste natt. Jag sitter och lyssnar på musik och ser ut genom fönstret. Klockan är över 1 och det är inte mörkt. Himlen är ljus och stjärnlös. Ängen full av blommor. Den skimrar i tusen nyanser. Ljusgrönt, mörktgrönt, gult, blått, rött, rosa, lila i oändliga varianter. Jag motstår en impuls att lägga mig på rygg mitt i blomhavet. Låta mig försvinna i det gröna gräset och höra marken viska under mig.
   När jag går mina kvällspromenander låter jag mina ögon vila på bergen. Solen som sakta sjunker och färgar molnens kanter i guld. Tankarna vandrar och jag behöver inte någonting. Jag är mitt i, mitt fokus är nu. Ingen framtid, ingen dåtid. Ingen press, jag är jag, en människa i världen, en människa i tiden utan att vara på väg någonstans.
  Så vill jag leva mitt liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar