torsdag 19 juli 2012

Val

Jag tror att det är så att han inte egentligen är det viktiga för mig, utan det som han har kommit att representera i mitt liv. Han är en symbol för den tid i mitt liv som jag var lycklig. Visst, det var ett kort tag men det var ändå lycka. Han har blivit symbolen för det andra, de andra val som en gång var möjliga i mitt liv. Han är min livlina ut från en tillvaro som känns allt omöjligare.
  När mina barn var små och jag upptäckte att han inte längre gick att nå, blev jag deprimerad. Ett tag var det riktigt illa.
  Jag vill inte förlora honom igen.
Om jag någongång blir fri, om jag finner kraft att bryta upp, så vill jag inte ha ett nytt förhållande. Jag vill bara få vara ifred. Kanske kan jag inte bli helt fri från honom innan jag har skapat mig ett eget liv. Ett liv som jag medvetet valt, utan att rätta mig efter det som förväntas av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar