tisdag 20 mars 2012

Tacksamhet...

Det är noroz idag. Jag har haft min blogg i lite mer än ett år. Jag tycker om att skriva, det är som en sorts säkerhetsventil. Känns det jobbigt kan jag få lindring av att skriva.

 Som sagt... noroz. Det ska vara en glad dag, det är som jul och nyårsafton på en gång. Men jag känner mig inte så glad.

 Familjen fick en iPad.

 Det är roligt och en del av mig blev jätteglad men en del vill verkligen inte ha en iPad... Jag vill inte vara tacksam för presenten och det förväntas jag vara. Jag kommer att få höra, varje gång jag använder den, hur mycket den kostade och hur snäll min man är som har givit den till mig. Jag vet vad den kostar... jag tycker att det var snällt men... jag vill inte behöva vara tacksam hela tiden, det tar liksom bort glädjen...

Barnen blev glada och för deras skull kan jag känna tacksamhet men för min egen del känns det mest jobbigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar