söndag 25 mars 2012

Sann

Om jag skulle placera mig själv i en miljö där jag är mest sann... Undrar var det skulle vara. Som människa är man mångbottnad. Jag är på ett sätt, mest sann när jag är i skogen och plockar bär eller bara går.
 Men jag är sann också i samtal med vänner en kväll. Båda delarna är jag. Även när jag jobbar är jag sann men på ett annat sätt.
 Hemma då? Jag vet inte. Det känns ofta som om jag hemma blir någon jag inte vill vara. Mitt tålamod tryter och jag är arg. Mina axlar kryper uppåt och jag känner frustration och ilska krypa under huden. Är jag sann då? Jag tror inte det.

  Bort, iväg. Hela jag är inställd på flykt.

 Snart, snart åker vi till sommarlandet. En kort stund, åtta dagar, får jag vara jag, en kort stund blir jag sann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar