söndag 31 juli 2011

Summering

Så var den viktiga delen av sommaren avslutad. Vi har hunnit med mycket men, på något sätt känns det som om det är mer vi inte hunnit med.
 Jag har varit i skogen och plockat bär. Hjortron! För först gången på många år så fanns det hjortron på vår myr. Jag parkerar bilen och går 45 minuter rakt in i skogen. Och där växer de!
  Skogens lugn fyller mig och allt doftar hjortron och pors.

  
Trots lugnet i skogen, sena nätter och mornar utan stress, trots att jag faktiskt längtar till att börjar arbeta igen, trots sena kvällspromenader med bara månen och dimman som sällskap, så känner jag inom mig ett stort vemod. Jag är inte klar med sommaren! Mina batterier är inte riktigt fulladdade. Jag vill ha mer! Mer berg, mer sjöar, mer bär och mer ro.

1 kommentar:

  1. Länge sen jag plockade hjortron, kanske man skulle ge sig ut och leta...
    Och du, det finns mycket kvar av sommaren än!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera