torsdag 14 juli 2011

Halvtid

Så är vi hemma i stan igen. Det är bara för några dagar, snart återvänder vi till sommarlandet. Trots det känns det lite vemodigt. Halva sommaren har snart gått och mörkret återvänder. Jag kan inte sitta uppe hela natten i ljus. Stjärnorna har redan börjat synas och mörkret tätnar.
  Jag försöker att tänka på de beslut jag fattade i våras. Jag försöker leva efter dem. Men det är svårt när inget är förändrat. Eller.., egentligen har något förändrats. Jag vet nu att det går! Jag kan göra förändringar i mitt liv.  Jag har min familj, mina vänner och mitt arbete. Jag lever ett bra liv och fortsätter jag att sätta upp mål och ha drömmar kommer det att bli ännu bättre.
  Barnen kommer alltid att vara det viktigaste men om jag försöker att leva så att även jag mår bra och känner mig tillräckligt bra så kommer både barnen och jag att få det bättre.
  Inför hösten ska jag fatta nya beslut. Jag ska försöka finnas på plats för mina barn när de behöver mig. Jag ska försöka leva mer i nuet och inte bara skjuta saker framför mig. Om jag lägger ihop de besluten med de från i våras så tror jag att jag har möjligheten att komma riktigt långt.
  Men...än är det mycket kvar av sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar