lördag 1 september 2012

Septemberlycka

Så har vi passerat den magiska gränsen och klivit in i den första riktiga höstmånaden. September. Jag har alltid gillat september, både namnet och månaden. Sommarens stress är borta, vardagen har börjat och inget särskilt händer. Det är, egentligen, det bästa. Lugn.
  Det har regnat i två dagar. himlen har varit grå och regnet har fallit utan uppehåll.
  Som en protest mot det tvättade jag fönster, bytte gardiner i köket och möblerade om. Så tog jag mina barn med mig ner på stan. Jag hittade nya dynor till våra stolar. Jag har tänkt det så länge men inte tagit mig för. Så hittade jag fina dynor, köpte dem och gick hem och klädde stolarna. Det blev fint.
  På kvällen kom solen, den lyste in i mitt kök, genom rena rutor och på nygamla stolar. En liten septemberlycka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar