fredag 7 september 2012

Om

Minnet är något som man inte riktigt kan lita på.. Om jag ska tänka på hur det var då, i min lyckligaste tid. Var jag lycklig då? Eller minns jag tiden från den här vinkeln och tycker att jag borde ha varit lycklig?
  När jag blir äldre inser jag att den här tiden inte heller kommer att vara för alltid. Allt förändras ständigt, det är livet. Det enda riktigt säkra.

Jag längtar efter att få träffa min vän som jag saknat så länge. 13 år har gått sedan vi sågs. 13 år. Inget av det som då var mitt liv är detsamma nu. Jag vet inte hur många år det kommer att dröja innan vi faktiskt ses igen. Men jag vet att då kommer all den tid som förflutit emellan att vara oviktig.

Jag kan minnas att sitta och prata med mina vänner och intensivt känna att det här är livet, det här är viktigt, det här är på riktigt. Jag kan minnas den känslan och det gör på ett sätt väldigt ont.  För det var inte livet, det var inte på riktigt och det var inte viktigt.

 Om jag vetat då det jag vet nu, hur annorlunda skulle mitt liv ha blivit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar