torsdag 3 november 2011

Beslut

Så har jag fattat ett beslut. Arbetet jag sökte fick jag men jag ska tacka nej. Nej, eftersom jag ska ge mina barn en till chans att växa upp med två föräldrar. Jag ska försöka att bli glad igen, att vara glad tillsammans med mina barn.
  Jag sökte mig bort eftersom jag önskade mig något nytt, ett nytt liv, en ny himmel ovanför mitt huvud. Jag har det inom räckhåll, men jag kommer att säga nej... kanske blir det i alla fall något nytt som kommer. Kanske ger allt det här ändå mig en ny chans.
  En ny möjlighet att bli lycklig... Att jag fick arbetet betyder att någon tror på mig. Att de människor jag pratade med fann att jag dög, att jag var någon de ville satsa på. Det är smickrande, men jag måste satsa på mina barn, jag måste satsa på min familj.
  Jag ser vägskälet försvinna bakom mig. Inte heller denna gång valde jag att svänga av, inte heller denna gång valde jag att gå en ny väg till mötes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar