onsdag 8 juni 2011

Människor

Ibland när jag jobbar fylls jag av tacksamhet. Det är en ynnest att få jobba med människor så som jag gör. Från hela världen kommer de och ger oss förtroendet att ta hand om deras barn.

  På min arbetsplats talas det 28 språk!

   Jag måste hela tiden fundera på hur jag tänker och varför. Varför är saker som är självklara för mig svåra att förstå för andra? Varför har vi de traditioner vi har och varför firar vi dem som vi gör?

  Att ständigt bli tvungen att tänka efter sporrar mig att vilja veta mer. När jag har modet att fråga finner jag att det är så mycket mer som förenar oss än som skiljer oss åt.

Jag ser på mina kollegor och på barnen vi arbetar med och jag ser ingen skillnad. Jag har kommit bakom ytan och lyckats hitta människan. Det är en fantastisk känsla!

  Vi är alla lika, alla vill vi bli respekterade och omtyckta för de vi är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar