fredag 12 april 2013

Skimmer

Bergen var djupare blå idag. Det låg ett skimmer över dem trots att dagen var grå.
  Blå, melankolins färg. Kanske kommer våren nu. Det har fallit ett stilla regn och jag såg tofsvipor och sångsvanar. De blå bergen i fonden och min själ fylls av det blå och längtar. Obestämt vart...

Var på ett av dessa tröstlösa möten i veckan.

 Ett av dem där min son skulle diskuteras.

Jag gick dit med tungt hjärta och utan hopp.
 Så vänder allt! Min sons lärare berättar om det sonen är duktig på. Hans styrkor, även de problem som finns men med positiva förtecken. Hon pratar om en skola som kanske skulle passa honom om ett par år.

 Jag går hem med huvudet högt och med hopp i mitt hjärta. På kvällen pratar jag med min son. Min lilla, stora pojke utan hopp. Plötsligt finns det ljus i hans honungsfärgade ögon. Plötsligt finns djup i blicken och jag ser hoppet tändas. En tanke att det blir bättre!

Som skimmer över bergen en mulen dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar