söndag 30 december 2012

Grått

Det är tidigt på årets sista dag... Som vanligt är jag vaken medan familjen sover. Snön här ute har blivit grå och blöt. Allt är grått. Kanske behöver vi det nya året för att städa upp och göra rent.

Undrar om det är det här året som jag äntligen ska orka göra det jag borde.

 Det här året som jag ska bli den jag kan bli. Inte den jag kunde blivit, men den jag kan bli. I det här livet, i det faktiska livet.

 Det finns saker som jag borde göra. Jag vet det. Jag kan se på mitt liv med en objektiv blick och inse vad jag borde göra.

Och ändå, jag sitter bara kvar. Tar inte tag i något. Väntar på att någon ska ge mig en spark så jag kommer i gång.

Vi har ett liv och jag vill inte en gång se tillbaka och ångra det. Jag vill kunna se på mitt liv med stolthet. Med en känsla av att ha kunnat påverka och hjälpt mina barn att skapa goda liv.

  Ändå sitter jag bara här, oförmögen att resa mig och gå vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar