tisdag 17 januari 2012

Glad

Om du önskar något ärligt så kommer det till dig. Förr eller senare. Det sägs så. Ibland tror jag att det kanske stämmer. Mina barn önskade jag länge, till sist fick jag dem. Nu har jag fått ett arbete som jag önskat mig så länge! Under alla år har jag trott att jag måste studera mer, skaffa mig fler högskolepoäng eller gå en viktig kurs. Så var det enda som behövdes en ärlig önskan och en chef som tror på mig.
  Det blev klart här om dagen, jag har, nästan, börjat tro att det är sant.
Jag är chef! Jag?! som nyss var ett litet barn, jag som fortfarande funderar på vad jag ska göra när jag blir stor. Jag, jag är chef.
  Det känns ansvarsfullt, men spännande och roligt.
Här hemma har det dock inneburit att mina barns far återgått till att inte prata med mig. Jag kan inte riktigt förstå vad jag gjort nu...fått chefstjänst, arbetar långa dagar, kör bil till arbetet? Hm..något av detta har gjort honom sur. Men jag bryr mig mindre och mindre. Och jag är glad! 20 år har givit utdelning, jag är chef!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar