fredag 20 maj 2011

...inte svårare än så...

Så sitter jag här igen. Utanför fönstret skymmer majnatten. Barnen sover. Det är städat och jag har tvättat och handlat. Kylskåp och skafferi är fulla med mat. Det ger mig en viss tillfredsställelse. Kanske är det det här som är livet. Det finns kanske inget annat. Det vanliga livet är inte stort och världsomvälvande, det vanliga livet är litet och fyllt av vardag. Det vanliga livet är friska barn som sover gott i sina sängar. Det vanliga livet är ett kylskåp fullt med mat. Ren tvätt och musik.
  Så slår mig tanken; Kanske är det lyckan! Den alla jagar, den alla gör allt för att finna, kanske finns den i det lilla. Kanske är det så att jag redan funnit den. Kanske var det inte svårare än så...

1 kommentar:

  1. Lykken er nærmere enn du tror ;o) Man må bare "se" det selv. Tenk over alt du faktisk er GLAD for å ha i livet ditt. Tenk at du har herlige barn, tak over hodet og mat på bordet ;o) Sender deg varme tanker om et lykkelig liv fullt av gode minner.
    Klem fra Gro :o)

    SvaraRadera