onsdag 6 juli 2022

Förändring

 Hur ska man veta om en förändring är bra eller dålig? Hur ska jag veta om de val jag har gjort kommer att vara bra eller inte?

Jag har fattat ett beslut som jag nu håller på att driva igenom och jag sår så mycket ledsnad och ilska i mina spår. 

Jag skulle vilja prata med mamma. Fråga henne, fast jag vet att hon inte skulle förstå. Mina val var aldrig hennes och det jag grundar mina beslut på kunde hon inte förstå. Vi har levt i olika tidsåldrar trots att vi levt i samma tid. För mamma var alltid barnen den första och största prioriteringen. Jag kan inte göra så, jag vill inte göra så, gör det mig till en dålig mamma då?

Mina barn är vuxna nu och jag väljer att flytta långt bort och det kommer de aldrig att förlåta mig. Borde jag stanna och aldrig förlåta mig själv? Vems liv ska jag leva? Ska jag vänta på rätt tillfälle så länge att inget tillfälle längre finns? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar