tisdag 13 augusti 2013

Process

Jag har funderat några nätter på vad människor gör mot varandra. I kärlekens namn eller i religionens. Hur ofta människor sårar varandra, medvetet eller omedvetet, eftersom man vet var det gör mest ont.
  Jag tror att många människor skulle bli lyckligare om de försökte att låta andra göra som de själva vill. Om man kunde släppa prestigen och inse att det sätt som är rätt för mig inte nödvändigtvis är rätt för någon annan.

  Jag tror att man skulle bli lyckligare om inte allting laddades med värderingar om rätt och fel, svart och vitt.

Jag har insett nu att det inte finns någon väg tillbaka.

Vi kommer att göra varandra mer illa.

Det var jag som startade allt, jag som drog i gång processen.

Mitt i raset går det inte att bromsa. Det gäller att hålla sig upprätt och inte gå under.

 Jag hoppas att vi till sist kan vara vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar